BBC News, فارسی - صفحه اول

مهمترین خبرها

  • سه گروگانی که اجساد آنها پیدا شد

    ارتش اسرائیل اجساد سه گروگان را از غزه خارج کرد

    ارتش اسرائیل می‌گوید نیروهای این کشور اجساد سه گروگان را از غزه خارج کرده‌اند. ارتش گفت که شانی لوک، آمیتا بوسکیلا و ایتزهاک گلِرِنتر در همان حمله روز ۷ اکتبر حماس به اسرائیل کشته شدند و اجساد آنها به غزه منتقل شد.

  • زن جوانی با پرچم گرجستان و اتحادیه اروپا در مقابل صف پلیس ضد شورش ایستاده است

    آیا گرجستان اوکراین بعدی است؟

    در گرجستان همچنان اعتراض‌های گسترده‌ای علیه قانون تازه‌ای درباره «نفوذ خارجی‌ها» که به «قانون روسی» معروف است در جریان است و نگرانی‌های فزاینده‌ای وجود دارد که تلاش‌ها برای دور شدن از روسیه و نزدیکی به اروپا کشور را در مسیری مانند اوکراین به سوی اشغال بیشتر و جنگ پیش خواهد برد.

  • اسقف باگرات گالستانیان

    اسقف باگرات گالستانیان رهبر معترضان و نامزد احتمالی نخست وزیری ارمنستان کیست؟

    در اعتراض‌های ضد دولتی ارمنستان علیه توافق مرزی با جمهوری آذربایجان، اسقف باگرات گالستانیان به عنوان رهبر معترضان ظاهر شده است.

  • سازمان ملل می‌گوید که اطلاعات ناکامل از افراد کشته شده باعث اصلاح آمارها شده است

    سازمان ملل در واکنش به انتقاد تند اسرائیل از آمار کشته‌های غزه دفاع کرد

    رئیس آژانس کمک‌رسانی سازمان ملل متحد در واکنش به انتقاد تند اسرائیل از نحوه انعکاس ارقام کشته‌ها و زخمی ها در جنگ غزه دفاع کرده است.

  • پرچم جمهوری اسلامی ایران و آمریکا

    اکسیوس: آمریکا و ایران برای پرهیز از حملات بیشتر غیرمستقیما گفت‌وگو کردند

    نشریه اکسیوس در آمریکا به نقل از دو منبع آگاه گزارش داده است که دو مقام دولت بایدن در طول هفته گذشته مذاکراتی غیرمستقیم در عمان با مقام‌های ایرانی داشتند تا درباره چگونگی پرهیز از حملات تنش‌آفرین بیشتر در منطقه بحث کنند.

  • عکس

    «سه گردشگر خارجی و یک افغان» در تیراندازی شهر بامیان کشته شدند

    عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله/کشور حکومت طالبان می‌گوید در نتیجه تیراندازی در شهر بامیان ۳ شهروند خارجی و یک افغان کشته شده‌ و ۷ تن دیگر از جمله ۳ خارجی زخمی شده‌اند. آقای قانع با اعلام این خبر در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که این حمله عصر امروز اتفاق افتاده است و نیروهای امنیتی تلاش برای پیدا کردن عاملان حادثه را آغاز کرده و تاکنون ۴ نفر بازداشت شده‌اند. براساس اطلاعاتی هم که به دست بی‌بی‌سی رسیده، سه خارجی کشته شده در بامیان شهروندان اسپانیا هستند.

  • رقص کردی در نوروز دو سال پیش در کردستان ایران

    احضار و بازداشت چندین شهروند کُرد در ایران در رابطه با مراسم نوروزی

    فعالان حقوق بشر کردستان می‌گویند که از ابتدای سالجاری خورشیدی در ایران «دستکم ۳۸ شهروند کرد» به دلیل برگزاری یا شرکت در مراسم نوروز امسال احضار، بازداشت شدند و یا پرونده قضایی برایشان تشکیل شده و این روند همچنان ادامه دارد.

  • اولکساندر اوسیک

    بوکس فیوری-اوسیک؛ چرا بوکسور اوکراینی سنگین‌وزن شد و نقطه ضعفش چیست؟

    بخش ورزشی بی‌بی‌سی نگاهی انداخته به مسیری که اوسیک از بهترین بوکسور میان سنگین‌وزن تا قدرتنمایی در سنگین‌وزن پیمود؛ جایی که در سال ۲۰۲۲ توانست با پیروزی مقابل آنتونی جاشوا برنده سه کمربند قهرمانی سنگین‌وزن شود و بعد هم در مسابقه تکراری در حالی او را شکست داد که فقط چند ماه قبل از آن روسیه به کشورش حمله کرده بود.

  • بازداشتی فلسطینی

    سربازان اسرائیل همچنان عکس‌های بدرفتاری با فلسطینی‌ها را منتشر می‌کنند

    بی‌بی‌سی دریافته است که سربازان اسرائیلی همچنان به انتشار تصاویر فلسطینی‌های بازداشتی در غزه بر روی شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهند و این به‌رغم وعده‌ای است که پیشتر ارتش اسرائیل برای رسیدگی به بدرفتاری سربازانش داده بود.

دور دنیا با تازه‌ترین‌ها

ببینید

گزارش و تحلیل

زنان ایران و حجاب اجباری

کیست، چیست، کجاست

پربیننده‌ترین‌ها

شبکه های اجتماعی

دریافت اخبار به زبان‌های دیگر. اینجا را