BBC News, فارسی - صفحه اول

مهمترین خبرها

  • خبر فوری

    زنده, سانحه برای بالگرد ابراهیم رئیسی

    با گذشت ساعت‌ها از سانحه بالگرد ابراهیم رئیسی که «فرود سخت» توصیف شد، هنوز خبری درباره سلامت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران، امام‌جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی منتشر نشده است. با وجود اعزام تیم‌های جستجو و نجات، به دلیل وضعیت جغرافیایی و جوی، هنوز امدادگران نتوانسته‌اند به هلی‌کوپتر برسند. اتحادیه اروپا می‌گوید ایران برای یافتن محل دقیق سانحه در خواست کمک کرده است. آیت‌الله خامنه‌ای اطمینان خاطر داده است که «اختلالی در کار مملکت پیش نمی‌آید» و تلویزیون‌های ایران دعا و نیایش پخش می‌کنند.

  • تماشاگران منچستر سیتی

    لیگ برتر؛ منچستر سیتی قهرمان شد، گواردیولا رکورد ۱۳۶ ساله را شکست

    تیم فوتبال منچستر سیتی با پیروزی سه بر یک مقابل وستهم برای چهارمین فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر فوتبال انگلیس شد. تا کنون تیمی نتوانسته بود به این رکورد دست یابد و منچستر یونایتد با هدایت الکس فرگوسن آخرین تیمی بود که سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر بدست آورده بود.

  • تتلو

    قوه قضائیه ایران احکام بدوی زندان امیر تتلو را تایید کرد

    قوه قضائیه می‌گوید امیرحسین مقصودلو، معروف به «امیر تتلو» در پرونده‌‌اش در دادگاه انقلاب به زندان محکوم شده است اما مدت حبس را اعلام نکرد. به گزارش میزان، خبرگزاری قوه قضائیه، او در پرونده دیگری در دادگاه کیفری یک استان تهران هم به «جرم توهین به مقدسات» به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است. بنابر این گزارش، این پرونده مربوط به زمانی است که او در ایران نبوده است.

  • منچستر سیتی برای چهارمین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر فوتبال انگلیس شد

    فوت‌و‌فن؛ روز آخر لیگ برتر در منچستر و لندن چه گذشت؟

    در هفته پایانی لیگ برتر، در دو ورزشگاه سکوی قهرمانی و شرایط برای برگزاری جشن قهرمانی فراهم شده بود؛ در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر و در ورزشگاه امارات شهر لندن.

  • ایران و آمریکا

    ایران مذاکره «غیرمستقیم» با آمریکا در عمان را تایید کرد

    نمایندگی ایران در سازمان ملل مذاکره «غیرمستقیم» با امریکا در عمان را تایید کرد. خبرگزاری تسنیم هم به نقل از نمایندگی ایران در سازمان ملل نوشت این مذاکرات یک «فرآیند مستمر» است و «اولین و آخرین» مذاکرات در نوع خود نیستند. دو روز پیش پایگاه خبری اکسیوس در آمریکا به نقل از دو منبع آگاه خبر داد که مذاکرات «غیرمستقیمی» هفته گذشته بین دو مقام ارشد دولت بایدن و مقامات ایرانی درباره نحوه جلوگیری از تشدید تنش‌ در خاورمیانه صورت گرفته است.

  • دیدار رئیسی و علی‌اف

    دیدار رئیسی و علی‌اف و افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی

    روسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان سد «قیزقلعه‌سی» را که با همکاری دوکشور بر رودخانه مرزی ارس ساخته شده است، افتتاح کردند. این سد در واقع مکمل سد خداآفرین است که در چارچوب «طرح جامع خداآفرین» در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. جلوگیری از هدر رفت آب، تامین نیاز کشاورزی منطقه و تولید برق، مستحکم‌تر کردن روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان و تنظیم حقابه آنها از جمله اهداف این سدسازی عنوان شده است.

  • ووفچانسک بارها در حمله برون مرزی روسیه بمباران شده است

    بمب‌های جدید روسیه، شهرهای اوکراین را به‌راحتی ویران می‌کند

    روسیه از «بمب‌های گلاید» که به بمب «سُرِشی» هم معروف است، به طور فزاینده‌ای برای پیشبرد حملات خود در اوکراین استفاده می‌کند.

  • غزه

    مشاور امنیت ملی آمریکا پس از دیدار با ولیعهد عربستان وارد اسرائیل شد

    جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن پس از دیدار با محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی وارد اسرائیل شد. او با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و نیز مشاور امنیت ملی اسرائیل، به‌عنوان تلاشی جدید برای تضمین آتش‌بس در غزه، دیدار می‌کند. آقای سالیوان پیش از سفر به اسرائیل در ظهران با ولیعهد عربستان ملاقات کرد. به گزارش رسانه‌های عربستان، جیک سالیوان و محمد بن‌سلمان در مورد نسخه «نیمه‌نهایی» توافق‌ امنیتی جدیدی گفتگو کردند. افزایش راه‌های کمک‌رسانی به غزه، پایان جنگ، و دستیابی به طرح یک کشور مستقل فلسطینی هم از محورهای اصلی گفتگو میان جیک سالیوان و محمد بن‌سلمان بود. در همین حال ارتش اسرائیل به عملیات نظامی خود در شرق رفح و مرکز غزه ادامه می‌دهد.

  • ژابی آلونسو

    ژابی آلونسو؛ پادشاه پاس‌های بلند در زمین، عاشق پاس‌های کوتاه روی نیمکت

    ژابی آلونسو بدون شک پدیده این فصل مربی‌گری دنیاست. هافبک برجسته سال‌های گذشته فوتبال دنیا در مربی‌گری عملکردی درخشان و در واقع «حیرت‌انگیز» داشته است. او بدون حتی یک شکست قهرمان بوندس‌لیگا شد و حالا دو بازی دیگر (فینال لیگ اروپا و جام حذفی آلمان) تا قهرمانی بدون شکست در سه‌گانه فاصله دارد.

دور دنیا با تازه‌ترین‌ها

ببینید

گزارش و تحلیل

زنان ایران و حجاب اجباری

کیست، چیست، کجاست

پربیننده‌ترین‌ها

شبکه های اجتماعی

دریافت اخبار به زبان‌های دیگر. اینجا را